Mitä opin innovaatioyksikön johtamisesta?
Työn merkityksellisyys ei saa olla vain lupaus verkkosivuilla, vaikuttavia kalvoja ja päälle liimattua teatteria. Aito kokemus työn tärkeydestä kumpuaa arjessa …
Työn merkityksellisyys ei saa olla vain lupaus verkkosivuilla, vaikuttavia kalvoja ja päälle liimattua teatteria. Aito kokemus työn tärkeydestä kumpuaa arjessa …
Jos ohjaajana haluan käyttää taidetta ohjauksen työkaluna, asiakkaan muutoksen tukena, lienee syytä edes jotenkin ymmärtää, mitä kuvittelen taiteeksi ja erityisesti …
Näyttöjen merkitys kasvaa entisestään korkeakouluissa. Haaga-Heliassa meidän pitää mahdollistaa, että opiskelija voi halutessaan näyttöjen avulla osoittaa muualla hankkimaansa osaamista mistä …
Arvot luovat raamit ja rajat omalle elämälle. Ne ovat omia käsityksiä siitä, mikä on tärkeää, sopivaa ja hyvää. Ne ovat …
Vuorovaikutustutkimuksen viitekehyksessä ajatellaan, että opettajan ja opiskelijan vuorovaikutussuhde on sisällöstä oppimisen tila eli hyvä vuorovaikutus tukee oppimista. Tunteiden merkitys oppimiseen …
Oppimisvaikeuksista yleisin on lukemisen ja kirjoittamisen vaikeus (luki), joka voi saada opiskelun tuntumaan hyvinkin raskaalta. Onkin tärkeää kiinnittää riittävää huomiota …
Pysähdyn haltioituneena performanssitaiteilija Hannah Wilken videoteoksen äärelle. Suurella valkokankaalla naisen paljaat kasvot, joita hän hieroo ja muokkaa ilmeikkäästi. Taiteilijan kehollisuutta …
Kaikille meille on varmasti joskus tullut raja vastaan. Olemme kohdanneet tilanteita, tunteita tai käytöstä, joiden yhteydessä ymmärryksemme ja hyväksyntämme on …
Olen saanut viime aikoina pysähtyä perusasioiden äärelle. Olen ryhmäni kanssa miettinyt synnynnäisiä kykyjä, arvoja ja asioita, jotka tuovat sisäistä paloa. …
Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan (TKI) kasvattaminen on yksi Haaga-Helian uuden strategian painopisteitä. Entistä laajempaan TKI-työskentelyyn on pyritty esimerkiksi pääsemällä eroon …