Moniosaamisen symboliikkaa ja merkityksiä
Syyskuinen Haaga-Helian tutkimus-, kehittämis- ja innovointipäivä avautui vilkkaasti. Alati tärkeiden ja iloisten kasvokohtaamisten, avaus- ja taloussanojen jälkeen apulaisprofessori Inkeri Ruuska …
Syyskuinen Haaga-Helian tutkimus-, kehittämis- ja innovointipäivä avautui vilkkaasti. Alati tärkeiden ja iloisten kasvokohtaamisten, avaus- ja taloussanojen jälkeen apulaisprofessori Inkeri Ruuska …
Strategia ja identiteetti ovat läheisesti yhteydessä toisiinsa: strategia vastaa kysymykseen ”mitä me aioimme tehdä” ja identiteetti kysymykseen ”kuka me olemme …
Monet meistä ovat pelanneet pakohuonepelejä lautapelinä, paenneet fyysisestä tilasta tai kokeilleet peliä virtuaalisesti. Usealla korkeakoululla, kuten Haaga-Heliallakin, on oma pakohuoneensa. …
Ideoinnin edellytyksenä on oikeastaan vain siihen alkaminen. Hyödylliseen ideointiin suuntautuva työskentely tosin vaatii ongelman, jota ratkaistaan, joten sellaisen määrittäminen lisää …
Digimuseo sanana voi herättää monenlaisia mielikuvia. Osalle se voi tarkoittaa digitaalista arkistoa museon esineistöstä. Osalle se voi tarkoittaa digitaalisesti saatavilla …
Työntekijöiltä odotetaan kehittämishalukkuutta, hyviä vuorovaikutustaitoja, aktiivista otetta suorituksen johtamisessa, tiimin tukemista, motivointia ja innostamista kohti parempia suorituksia, tottumusta itsenäiseen työskentelyyn, …
Mistä ammentaa voimaa hankalissa tilanteissa? Yksi keino on kasvattaa itselleen resurssipuuta, jonka juuriin voi ankkuroitua haastavissa hetkissä. Mitä kaikkea resurssit …
Yliopistollisiin päättötöihin verrattuna ammattikorkeakoulujen opinnäytetöiden ominaispiirteet ovat ammattialaan keskittyminen, ammatti- ja työelämälähtöisyys ja selvitysluonteisuus. Lisäksi ammattikorkeakoulujen opinnäytetöiltä on toivottu ajantasaisia …
Uuden äärellä ollaan usein innoissaan. Tekoälyratkaisuja ja tekoälyn käyttökohteita pohdittaessa on kuitenkin syytä kiinnittää huomiota yrityksen sisäisiin resursseihin ja osaamiseen. …
Ammattikorkeakoulun rahoitusmallin vuoksi on tärkeää, että opiskelijat saavat tutkinnon suoritettua, mieluiten ripeään tahtiin eli tavoiteajassa. Opinto-ohjaajan työhön kuuluu saatella ohjattaviaan …