Katsaus hyötypelien ekosysteemiin Suomessa
Pilotoimme hyötypelien ja pelillisten sovellusten kehittäjien koulutusta Haaga-Helian ja TAMKin yhteistyöhankkeessa Luo Hype – Luovaa osaamista hyötypeleistä. Tässä kirjoituksessa käsittelemme …
Pilotoimme hyötypelien ja pelillisten sovellusten kehittäjien koulutusta Haaga-Helian ja TAMKin yhteistyöhankkeessa Luo Hype – Luovaa osaamista hyötypeleistä. Tässä kirjoituksessa käsittelemme …
Käsitettä mieli voidaan tarkastella hyvin monen tieteenalan näkökulmasta, joten sen määrittely on laaja-alaista (Helenius 2022, 7). Mielen hyvinvointi eli positiivinen …
Maapallon arktisten alueiden asukkaiden, kuten suomalaisten, jokapäiväiseen elämään useiden kuukausien ajan vuodessa kuuluvat yhä lumi, jää ja kylmyys. Näiden elementtien …
Valmistumisen jälkeen opiskelijoista tulee alumneja, jolloin heillä on entistä keskeisempi rooli koulutuksen kehittämisessä ja korkeakoulun ja työelämän yhteistyössä. Ammattikorkeakoulujen tavoite …
Pandemia teki digitaalisesta työstä arkipäivää, ja meidän kaikkien piti omaksua uusia ohjelmia ja digitaitoja ripeään tahtiin. Opiskelijat oppivat kotona, ja …
Vaikka ihmiset ovat erilaisia, löytyy peleistä monesti jokin elementti, joka saa ihmisen innostumaan ja motivoitumaan aiheen parissa työskentelyyn. Pelien kautta …
Etätyömahdollisuus on tuonut joustavuutta monen työpäivään ja lisännyt työn tekemisen mielekkyyttä. Nyt muutaman vuoden etätyötä kokeiltuamme on alkanut tulla tietoa …
Syyskuinen Haaga-Helian tutkimus-, kehittämis- ja innovointipäivä avautui vilkkaasti. Alati tärkeiden ja iloisten kasvokohtaamisten, avaus- ja taloussanojen jälkeen apulaisprofessori Inkeri Ruuska …
Strategia ja identiteetti ovat läheisesti yhteydessä toisiinsa: strategia vastaa kysymykseen ”mitä me aioimme tehdä” ja identiteetti kysymykseen ”kuka me olemme …
Monet meistä ovat pelanneet pakohuonepelejä lautapelinä, paenneet fyysisestä tilasta tai kokeilleet peliä virtuaalisesti. Usealla korkeakoululla, kuten Haaga-Heliallakin, on oma pakohuoneensa. …