Siirry sisältöön

Nam! Hungry for Finland! Z-sukupolvi ruokamatkalla

Lähtisikö Z-sukupolven matkailija metsään marjaan? Saattaisi hyvinkin lähteä, mutta vinkkejä ja opastusta tarvitaan, asioita, joita kokea, helppoja siirtymiä sekä todellista kiinnostavaa sisältöä, jota jakaa muille. Tarvitaan mobiilissa nätisti latautuvaa, kiinnostava, tarttuvaa sisältöä ja nopeassa tahdissa.  

Z-sukupolvi odottaa paljon esimiehiltä ja arvostaa ihmistaitoja

Haaga-Helian Luova toimisto Krean markkinoinnin opiskelijat ovat yhdessä tietojenkäsittelyn opiskelijoiden kanssa tutkineet Z-sukupolven työelämäodotuksia osana Alma Median kanssa toteutettavaa tapahtumaprojektia. Tuloksissa korostuivat hyvä esimiestyö, kannustava palaute ja positiivinen työilmapiiri.

Z-sukupolvi ja johtaminen opiskeluprojektissa

Tulevaisuuden työelämässä vaaditaan yhä enemmän monipuolista osaamista, itsetuntemusta, itsensä kehittämisen ja itsensä johtamisen taitoja sekä ammatillista uudistumiskykyä. Yksi on kuitenkin ylitse muiden: kyky toimia yhdessä toisten kanssa. Tämä kyky tulee mitatuksi erityisesti silloin, kun opiskelijan tulee itse toimia johtajana

Yrittäjyys kantaa tulevaisuuden työmarkkinoilla

Monelle työ on keikkatyötä, jota tehdään projektimaisesti samaan aikaan useaan eri projektiin tai paikkaan. Pirstaleisilla työmarkkinoilla tarvitaan uudenlaista yrittäjyyttä, yhteisöllisiä toimintamalleja ja verkostoja sekä erilaisia työn tarpeen ja tarjonnan kohtaamiseen tarkoitettuja digitaalisia alustoja.

Generation Z loves sustainable business! 

Sustainability is a driving force in all businesses. When researching* sustainability and pricing, one concept comes up over and over again: the willingness to pay. According to market research by Nielsen, 66 % of global consumers say they are willing to pay more for sustainable products.

 Valta, vastuu ja sukupolvi Z

Yleensä organisaatioiden perimmäinen tarkoitus eroaa merkittävästi hävittäjäkoneen tarkoituksesta, mutta jotain yhtäläisyyttä hävittäjäkoneen ohjausfilosofiassa ja nykyaikaisissa organisaatiomalleissa on.

”Heräisin aamulla innoissani” – nuorten ajatuksia työelämästä

Huikeimmat onnistumisen kokemukset vaativat joskus sen, että tulee heitetyksi suoraan syvään päähän.  Näin kävi opiskelijoille Duunitehdas-projektissa, jossa he saivat osallistua suuren rekrytointi- ja koulutustapahtuman järjestelyihin.  Taltioimme nuorten tunnelmat tuoreeltaan ja kuuntelimme heidän ajatuksiaan työelämästä. Miten Z-sukupolven edustajat näkevät oman työnsä tulevaisuuden?