Jatkuva oppiminen haastaa johtamista
Työelämän muutokset asettavat oppimiskykymme entistä suurempaan arvoon. Kerran opittu asia ei päde kovinkaan kauan työelämän vaatimuksissa. Uutta osaamista on hankittava …
Työelämän muutokset asettavat oppimiskykymme entistä suurempaan arvoon. Kerran opittu asia ei päde kovinkaan kauan työelämän vaatimuksissa. Uutta osaamista on hankittava …
Elinikäisestä oppimisesta on puhuttu jo lähes kuusikymmentä vuotta, mutta alkuaikojen kansansivistyksellisistä lähtökohdista ollaan siirrytty yhä vahvemmin taloudelliseen näkökulmaan: Miten varmistetaan …
Korkeakoulutuksen kentällä kaikki puhuvat jatkuvasta oppimisesta. Korkeakouluvision tiekartan mukaan vuonna 2030 vähintään 50 % nuorista aikuisista suorittaa korkeakoulututkinnon, ja ”jatkuva …
Jatkuvan oppimisen riemusanoma on jo hienosti levinnyt oppilaitoksista yritysjohdon juhlapuheisiin. Työikäisiä kannustetaan varautumaan tulevaisuutta varten ja päivittämään osaamistaan. Teknologian mahdollisuudet …
Vuosina 2003–2007 toteutettiin urheilujohtamisen alan ensimmäinen eurooppalainen opetussuunnitelmaprojekti AEHESIS (Aligning a European Higher Education Structure in Sport Science). Projektin tuotosten …
Vastuu osaamisen kehittämisestä on sekä organisaatiolla että yksilöllä. Oppimista tukeva organisaatiokulttuuri mahdollistaa yhteisöllisen oppimisen ja osaamisen jakamisen. Oppimista tapahtuu usein …
Jatkuvan oppimisen teema on ollut keskeinen koulutukseen ja koulutuspolitiikkaan liittyvässä keskustelussa reilun parin vuoden ajan. Tähän on vaikuttanut työn nopea …
Se tulee kutsumatta, se tulee omalla ajallaan, varoittamatta. Ei pyydä lupaa, ei aikaa eikä paikkaa. Ei anna mahdollisuutta valmistautua eikä …
Kun innostuneet ihmiset kokoontuvat heitä itseään innostavan aiheen ympärille, on ilmassa paljon positiivista energiaa. Tuntuu, että aika menee kuin siivillä. …
Every once in a while teachers have the exciting opportunity to implement a new curriculum in practice. For many experienced …