Kuka jatkuvaa oppimista ohjaa?
Yhteisöllinen ja yksilöllinen kietoutuvat toisiinsa osaamisen kehittämisessä. Osaamisen tarve ja kehittyminen on yksilöllistä, mutta myös yhteisöön, aikaan ja paikkaan sidottua. …
Yhteisöllinen ja yksilöllinen kietoutuvat toisiinsa osaamisen kehittämisessä. Osaamisen tarve ja kehittyminen on yksilöllistä, mutta myös yhteisöön, aikaan ja paikkaan sidottua. …
Aikuisopiskelijalle on tarjolla oppimisen mahdollisuuksia enemmän kuin koskaan. Yleissivistävien ja pelkästä oppimisen ilosta suoritettavien koulutusten lisäksi aikuiset suorittavat työn ohessa …
”Hyvä johtaja” on pitkään määritelty persoonallisuuden piirteiden perusteella (esim. aikaansaava, nopea, ulospäinsuuntautunut) tai sitten on keskitytty erilaisiin johtamistyyleihin (esim. asia- …
Pohditaanko sinunkin organisaatiossasi sitä, minkälaista osaamista tarvitsette tulevaisuudessa? Etsittekö vastauksia siihen, mistä ja miten tämän tiedon voi saada? Kuka voi …
Neljäs teollinen vallankumous muokkaa työtä ja elämää ennennäkemättömällä vauhdilla. Samainen vallankumous muokkaa myös koulutusalaa. Työn tulevaisuuden suunta on selvillä, ja …
Työpaikoilla tarvitaan selkeää kirjallista ja suullista viestintää. Tämä on paitsi viestinnän ammattilaisten myös kaikkien työntekijöiden vastuulla. Viestintä on vuorovaikutusta, informaation …
Viaporin Kekri is a festival held on the island of Suomenlinna. It is a result of collaboration and co-creation between Haaga-Helia’s …
21.–27. lokakuuta vietetään kansainvälistä open access -teemaviikkoa. Kysyin muutamilta haagahelialaisilta heidän mietteitään julkaisujen ja tutkimuksen avoimuudesta.
As a Research, Development and Innovation (RDI) coach, I got an opportunity to facilitate a panel discussion as part of …
Mikä opettajan työssä motivoi? Olisiko sinusta ammatin opettajaksi?