Jatkuvan oppimisen johtaminen
Ihmisten osaaminen on organisaation kannalta äärettömän arvokasta pääomaa. Organisaation johtamiselle tämä merkitsee sitä, että on siirryttävä tuloskeskeisestä ajattelusta asteittain kohti …
Ihmisten osaaminen on organisaation kannalta äärettömän arvokasta pääomaa. Organisaation johtamiselle tämä merkitsee sitä, että on siirryttävä tuloskeskeisestä ajattelusta asteittain kohti …
Signaaleja-podcast tarjoaa näkökulmia yhteiskunnan, työelämän, koulutuksen ja yksilön näkökulmasta. Sarjan seitsemännessä osassa keskustelevat Sakariina Heikkanen ja Anu Sipilä Haaga-Helian tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiopalveluista.
Teollisesta vallankumouksesta lähtien työväenliike ja hyvinvointivaltion rakentajat ovat nojanneet keynesiläiseen oppiin täystyöllisyydestä. Gortz (1982) huuteli kuitenkin jo 1980-luvulla, että ”Keynes …
Juhlapuheissa ja kolumneissa viestintä on nykyajan työyhteisötaito, jonka osaamista edellytetään kaikilta. Sisäisessä viestinnässä onnistuminen vaikuttaa positiivisesti työpaikan ilmapiiriin ja yhteistyöhön. …
Haaga-Helian opiskelijoista yli 80 prosenttia käy töissä opintojensa ohessa. Monimuoto-opiskelijoista suuri osa tekee opintojaan kokopäivätyön ohessa tasapainoillen työn ja opintojen …
Instead of lifelong career we can nowadays talk about life’s work. Career has become a flexible and protean professional developing …
Työelämässä oppiminen vaatii meiltä paljon. Se edellyttää jatkuvaa vuorovaikutusta, kehittävää otetta, halua kokeilla uutta, rauhoittumista itsereflektion ääreen sekä tarveperustaista kouluttautumista. …
On arvioitu, että Suomessa lähes puoli miljoonaa ihmistä tarvitsee uudelleen- tai täydennyskoulutusta lähivuosina. Haasteena on erityisesti se, kuinka koulutukseen hakeutuisivat sitä …
Tulevaisuus kiinnostaa meitä kaikkia, mutta millä keinoin tulevaisuuteen voisi vaikuttaa? Voisiko jatkuva oppiminen olla yksi keino? Käsite jatkuva oppiminen on …
Oppimisen merkitys työelämässä on kasvanut valtavasti viimeisinä vuosikymmeninä. Organisaatioiden toimintaympäristö ja asiakaskäyttäytyminen muuttuvat nopeasti, kilpailu kovenee ja uutta teknologiaa kehitetään. …