Siirry sisältöön

Opettajuuden runollisesta järjestä

Jokainen opettaja tietää, että onnistuneessa oppimistilanteessa alkaa tapahtua odottamattomia asioita. Jokainen opettaja ymmärtää, että elävässä kasvatuskohtaamisessa käynnistyy kehityskulkuja, jotka eivät …

Korkeakoulupedagogiikka ylittää rajoja

Korkeakoulupedagogiikka jaetaan usein ammattikorkeakoulupedagogiikkaan ja yliopistopedagogiikkaan. Erottavina tekijöinä nähdään korkeakoulusektoreiden erilainen tehtävä, tiedon ja taidon sivistävä tai käytännöllinen luonne sekä …

Taide muutoksen tukena?

Jos ohjaajana haluan käyttää taidetta ohjauksen työkaluna, asiakkaan muutoksen tukena, lienee syytä edes jotenkin ymmärtää, mitä kuvittelen taiteeksi ja erityisesti …

Opettaja, rikastuta työtäsi näytöillä

Näyttöjen merkitys kasvaa entisestään korkeakouluissa. Haaga-Heliassa meidän pitää mahdollistaa, että opiskelija voi halutessaan näyttöjen avulla osoittaa muualla hankkimaansa osaamista mistä …