Kuinka mitata oppilaitosyhteistyön tuloksellisuutta?
Oppilaitosyhteistyön voidaan ajatella olevan kuin mitä tahansa sponsorointia: organisaatio käyttää resurssejaan siihen, että sen brändi tulisi tietylle kohderyhmälle houkuttelevammaksi. Erona …
Oppilaitosyhteistyön voidaan ajatella olevan kuin mitä tahansa sponsorointia: organisaatio käyttää resurssejaan siihen, että sen brändi tulisi tietylle kohderyhmälle houkuttelevammaksi. Erona …
Pedagogisesti ja aikataulullisesti loppuvuosi on aina hankalaa aikaa täysien kalenterien vuoksi. Toisaalta tulevaisuus on aina juuri NYT, eikä sen pidä …
B2B-myynnin kenttä on mielenkiintoisessa murroksessa. Suuri kysymys on millaisiksi tulevaisuuden myynnin roolit kehittyvät digitaalisena aikakautena. Myynnin digitalisaatio ja automaatio luovat …
Viiden suomalaisen ammattikorkeakoulun yhteisessä AMKoodari-podcast-sarjassa keskustellaan hankkeen tuloksista ja opeista. Jaksossa 5 keskustelevat Kristiina Laine ja Christian Brade Haaga-Heliasta ja …
Tulevaisuusajattelussa puhutaan usein megatrendeistä, trendeistä ja heikoista signaaleista. Tärkeämpää olisi kuitenkin puhua muutosvoimista (driver, driving forces). Kaikki muutosilmiöt ja signaalit …
Herätyskello soi kello 6.15. Mika nousee vuoteesta, kömpii vessaan, katsoo peiliin: ”Kuka, mitä, häh? Nyt jo! Mitä ihmettä? On vasta …
Ohjelmistorobotiikan ja tekoälyteknologioiden käyttöönotto on yleistynyt nopeasti isoimmissa yrityksissä. Moni kuitenkin miettii, onko pienillä yrityksillä mahdollisuutta hyödyntää automaatioita, koska automaatioratkaisujen …
Tarvitseeko opiskelija valmiit tehtävät työpaikka-jaksolle? Entä jos opiskelijan tehtävänä onkin vain havainnointi ja työvälineenä oma työpäiväkirja ja ammattitaitovaatimukset? Esimerkki päiväkodista: …
Panostamalla kulttuuriälyn valmennukseen coaching- menetelmiä käyttäen johtajat voisivat sitouttaa jo Suomessa asuvia ulkomaisia osaajia. Kun johtajalla on ymmärrys, miten eri …
Myynti on yrityksen elinehto. Myyntiosaamista tarvitsee jokainen yrityksen sisällä, tehtävästä riippumatta. Myyntiosaaminen ja myynnin ymmärrys on eriarvoisen tärkeää, jotta yritys …