Kun tiedämme, miten ei – mitä tiedämme ja miten sitä tutkimme?
Negatiivinen tietäminen, se, että tietää, miten ei ainakaan pitäisi toimia, on ihmistyössä aivan tavallista. Ohjauksessa näitä hetkiä on kaiken aikaa. …
Negatiivinen tietäminen, se, että tietää, miten ei ainakaan pitäisi toimia, on ihmistyössä aivan tavallista. Ohjauksessa näitä hetkiä on kaiken aikaa. …
Osana HomeOpera – Digitaaliset sosiaaliset kulttuurielämykset -hanketta teimme laadullisen katsauksen hankkeemme aihealueen eli ikääntyneille suunnattujen digitaalisten kulttuurielämysten kehittämisen tiimoilta tapahtuvaan …
Liikunnan ja urheilun muuttuva toimintaympäristö edellyttää johtamisen uudistamista. Uusi toimintaympäristö, globaalit haasteet ja uudet palveluiden tuottamisen mallit edellyttävät vastuullisuutta, eettisyyttä, …
Mikä oppimisessa on tärkeintä? Uuden asian oivaltaminen, käytännön harjoittelut, teoreettiset näkökulmat tai asioiden soveltaminen eri tilanteissa käytäntöön? Kyllä vaan, kaikki …
Me toimimme Haaga-Heliassa vaikuttava ammatillinen pedagogiikka –tutkimusalueen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan (TKI) asiantuntijoina. Työssämme ennakoimme, valmistelemme, tuemme, sparraamme, keskustelemme, verkostoidumme …
Korkeakoulupolitiikassa tehdyt leikkaukset ovat ajaneet ammattikorkeakoulut kiristämään rahanyörejään ja keksimään uudenlaisia ratkaisuja osaamisen kehittämiseen. Tuloksena on ollut opiskelijaryhmien kasvua sekä …
Hyvinvointi on meille kaikille tärkeää. Se on merkittävässä osassa elämässämme ja siihen vaikuttaa monet asiat elämässämme. Kun voimme hyvin, meillä …
Ammattikorkeakoulun toiminnan ytimessä on lupaus opiskelusta, jossa käytännönläheisyys yhdistyy teoreettiseen tietoon. Ammattikorkeakoululaki asettaa tälle myös selkeät tavoitteet, koska lain mukaan …
Yritykset operoivat pysyvässä muutoksessa. Hyvä organisaatiokulttuuri on kivijalka, joka rakentaa luottamusta tulevaan, tukee päivittäisten tilanteiden ratkaisemista ja tavoitteiden saavuttamista. Usein …
Osana tätä työtä on kokeiltu ryhmäohjausta, jossa useampi opiskelija tekee opinnäytetyönsä saman toimeksiantajan haasteen ratkaisemiseksi. Me seurasimme systemaattisesti yhden tällaisen …