Learning by doing – Porvoon kampuksen opetussuunnitelman kivijalka
Haaga-Helian Porvoo Campuksella on jo pitkät perinteet projekteissa tapahtuvasta tutkivasta ja kehittävästä oppimisesta. Tämä työskentelyn tapa on koettu siinä määrin …
Haaga-Helian Porvoo Campuksella on jo pitkät perinteet projekteissa tapahtuvasta tutkivasta ja kehittävästä oppimisesta. Tämä työskentelyn tapa on koettu siinä määrin …
Vuorovaikutustaitojen merkitys korostuu yhä vahvemmin verkostoituvassa maailmassa. Eriarvoistuvat nuoruudet, aikuisuudet sekä erilaiset katkokset ja säröt elämänkuluissa kuitenkin eriyttävät mahdollisuuksia osallisuuteen. …
Millaisia kampusratkaisuja Suomessa on ammatillisessa koulutuksessa? Eroavatko ammattikorkeakoulujen ja ammatillisten oppilaitosten kampusratkaisut toisistaan? Tämän kirjoituksen lähteenä on suuren kaupungin elinkeinojohtajan …
Mitä työelämäyhteistyö tarkoittaa ammatillisessa koulutuksessa? Mitä asiasta ajattelevat ammatillisen oppilaitoksen johtaja ja elinkeinoelämän edustaja? Tämän kirjoituksen lähteenä ovat ammattioppilaitoksen rehtori-toimitusjohtajan …
Porvoossa koulutetaan liiketalouden ja matkailun opiskelijoita, joiden pelikenttänä on koko maailma. Kulttuurien välistä ymmärrystä ja monikulttuurisia toimintatapoja opetellaan joka päivä. …
Hanketyö tarjoaa opettajalle mielekkään mahdollisuuden oman osaamisen laajentamiseen ja verkostoitumiseen. Olemme mukana kolmivuotisessa KIVAKO-hankkeessa, jonka myötä olemme päässeet tarkkailemaan sitä, …
Haaga-Heliassa pilotoitiin helmi-maaliskuussa 2019 YouTube-videosarjan tekemistä Hollywood-tähtikaartin valmentamana. Oppimisympäristönä hyödynnettiin myös virtuaalitodellisuutta. Prologi: Ensitapaaminen Tarinamme alkoi xEdu-yrityskiihdyttämössä, jossa valmennan suomalaisia …
“Digisalkku” toimii tässä kirjoituksessa metaforana. Talletamme erilaisia reaalimaailman vastineita digitaalisiin pilviin. Kuljetamme niissä jatkuvasti sähköisessä muodossa kalentereitamme, rahojamme ja itse …
Hän tulla tupsahtaa työhuoneeni oviaukolle. Yksin kuljettu tie on tullut tiensä päähän. Hän ei jaksa enää. Hän on ottanut riskin …
Miten työkierto kehittää opettajan osaamista? Mitä asiasta ajattelevat ammatillisen koulutuksen johtajat ja elinkeinoelämän edustaja? Tämän kirjoituksen lähteenä ovat ammattikorkeakoulun henkilöstöjohtajan …