Opiskelijalla on oikeus voida hyvin – erityisen tuen tarve on tärkeä tunnistaa
Opintojen viivästyminen voi johtua siitä, että opiskelijan tuen tarvetta ei ole tunnistettu ja hän kokee oppimisprosessin syystä tai toisesta vaikeana. …
Opintojen viivästyminen voi johtua siitä, että opiskelijan tuen tarvetta ei ole tunnistettu ja hän kokee oppimisprosessin syystä tai toisesta vaikeana. …
“Mehän voitais koska tahansa vaihtaa toinen toistemme opetuksia”, tervehdin Metropolian opettajakollegaani Arjaa hänen ilmaannuttuaan Haaga-Helian Pasilan tapahtumatorille keväällä 2018. “Niin varmaan”, Arja …
Fysiologiset reaktioihimme ovat kytköksissä aivojemme rakenteeseen ja toimintaan. Ihmisen kokiessa vaaran uhkaavan elimistö asettuu tahtomattamme taistele tai pakene -tilaan. Sydän …
Elämme paradoksaalista aikaa. Olemme yksi maailman onnellisimmista kansoista, mutta samaan aikaan mielenterveydelliset syyt ajavat ihmisiä yhä useammin ennenaikaiselle työkyvyttömyyseläkkeelle. Yhteiskunnan monimutkaistuminen …
Korkeakoulumaailmassa tutkimus- ja kehittämistyön ammattilaiset hyödyntävät vertaisryhmän voimaa jakaakseen projektiosaamista yli organisaatiorajojen.
Matkailussa keskiössä ovat elämykset ja oman itsensä toteuttaminen. Moni matkailija hakee rauhaa, itseensä keskittymistä ja huolehtimista lomaltaan. On siirrytty nähtävyyksien …
Viestinnällä on hieno mahdollisuus olla vähentämässä henkilöstön stressiä omalta osaltaan. Viestintä voi auttaa stressin tasaamisessa antamalla tietoa avoimesti ja henkilöstön tarpeita ennakoiden.
Opiskelun imu (study engagement) on työn imua (work engagement) koskevaan tutkimusperinteeseen liittyvä käsite, joka kuvaa myönteistä motivaatio- ja tunnetilaa opiskelua kohtaan. Opiskelun imun ulottuvuuksia ovat tarmokkuus, omistautuminen ja uppoutuminen.
Tuntuiko tänä aamuna kaikki ylivoimaiselta tai kaaokselta? Töihin tullessasi olet jo valmiiksi ylivirittynyt, ja palaverissa olet läsnä, mutta kollegoiden puheenvuorot …
Nuoret työntekijät eli Z-sukupolven edustajat vaativat työnantajaltaan ennen kaikkea luottamusta. Heidän on voitava luottaa johtoon ja esimiehiin, ja he haluavat, että heihin luotetaan työntekijöinä. Tämä on asia, joka on huomioitava organisaatioissa, jotta nuoret voisivat työyhteisössä hyvin.