Kaikki vaikuttaa kaikkeen – mutta miten sitä mitataan?
Vaikutusta etsimässä Jokaisessa hankkeessa tulee kysyä kriittisiä kysymyksiä – mitä siellä oikein tehdään? Ovatko tehdyt asiat oikeita asioita? Jos ovat, …
Vaikutusta etsimässä Jokaisessa hankkeessa tulee kysyä kriittisiä kysymyksiä – mitä siellä oikein tehdään? Ovatko tehdyt asiat oikeita asioita? Jos ovat, …
Datajournalismi ja toimittajan koodaustaidot. Siinäpä kaksi osaamista, joiden merkitys on kasvanut toimituksissa vuosi vuodelta. Parina keväänä peräkkäin mekin Haaga-Helian journalismin …
Oppilaitosturvallisuutta voidaan tarkastella oppilaitoksen tehtävästä käsin. Jos tehtävänä on tuottaa osaamista ja tavoitteena on oppiminen, oppimisympäristön tulee edistää oppimista. Tästä …
Kun keväällä ammattikorkeakouluissa siirryttiin etäopetukseen, tilanne vaikutti toisiin opiskelijoihin enemmän ja toisiin vähemmän. Etäopetuksen kehittämisessä opiskelijan kokemus on tärkeä. Podcast-sarjan …
Liiketoiminnassa kilpailun keinot ovat huomattavasti laveammat kuin urheilussa. Yritysten välisessä kamppailussa tähdätään radikaaleihin innovaatioihin, jotka parhaimmillaan tuottavat edelläkävijälle merkittävää kilpailuetua. …
Puhe turvallisuudesta voi näyttäytyä jäsentymättömänä kokonaisuutena, josta on vaikea saada otetta. Tässä blogissa turvallisuus tarkoittaa ennen kaikkea olotilaa, jossa ei …
Vahvuuksiin ja voimaantumiseen keskittyminen on saavuttanut työelämässä arvostusta ja näkyvyyttä viime vuosina, ja sen vaikutuksena onkin syntynyt näkökulmia, jotka poikkeavat …
Yrittäjyyden polku Tulevaisuuden polku -hanke oli Euroopan unionin sisäasioiden AMIF-rahastosta rahoitettu vuoden kestävä (1.8.2019–31.7.2020) pilottihanke. Hanke toteutettiin Laurea-ammattikorkeakoulun ja Haaga-Helia …
Edellä mainitut ominaisuudet – toiveikkuus, optimismi, sinnikkyys ja itseluottamus – ovat psykologisen pääoman neljä eri ulottuvuutta. Psykologinen pääoma perustuu positiiviseen …
Haaga-Helian liiketalouden opiskelijat edistivät projektityötä palvelumuotoilun keinoin Double Diamond- eli tuplatimanttimallin mukaisesti vaiheittain tutkien, analysoiden, ideoiden ja prototypioiden. B2B-myynnin tematiikkaa …