Kun työn merkityksellisyys ja kestävyysosaaminen kohtaavat
Kysyttiinkö sinultakin jo pienenä, mikä sinusta tulee isona? Kuinka nopeasti uusissa kohtaamisissa keskustelette siitä, mitä teette työksenne? Koska me ihmiset …
Kysyttiinkö sinultakin jo pienenä, mikä sinusta tulee isona? Kuinka nopeasti uusissa kohtaamisissa keskustelette siitä, mitä teette työksenne? Koska me ihmiset …
Koronapandemian takia toteutimme virtuaalisesti kansainvälisen SENsationalSTEM-hankkeen aloitusleirin opiskelijoille helmikuussa 2021. Aloitusleirin tavoitteena oli vuorovaikutuksen ja yhteisöllisyyden mahdol-listaminen sekä positiivisten tunteiden …
Haaga-Helia on vuoden 2021 toimintasuunnitelmassaan asettanut tavoitteeksi tunnistaa sellaiset datalähteet, joiden avulla voidaan luoda opiskelijan etenemistä helpottavia ratkaisuja oppimiseen ja …
Erilaiset ihmisiä erottavat rajat ovat madaltuneet viimeisten vuosikymmenten aikana. Kansalliset ja kielelliset rajat eivät enää määrittele yksilöä. Väestö monimuotoistuu ja …
Ilmainen? Kehitysprojekti? Yhteistyö, jonka avulla yritys saa henkilöstökokemuksen nykytilasta tarkempaa tietoa sekä jatkokehitysideoita? Oikeasti? Oikeasti. Nämä olivat ensimmäiset esiin nousevat …
Opinnäytetyö on opintojen lopullinen ponnistus. Tyypillisesti se tehdään omaan työyhteisöön, mutta joskus muutokset kuitenkin yllättävät ja opinnäytetyön aihe sulaa alta. …
Master-opiskelijoiden opinnot viivästyvät tyypillisesti opinnäytetyöhön liittyvien haasteiden vuoksi. Tutkimuksellisen kehittämistehtävän tekemistä hankaloittaa etenkin toimeksiantajan puute ja vaikeus löytää aikaa työn …
Nykyään ohjauskeskustelussa narratiivisuus, ”tarinallisuus”, korostuu (ks. esim. White 2008). Kovin monessa ohjauksen keskustelussa törmää myös erilaisilta ajattelijoilta otettuihin mottoihin. Siksi …
Covid-19 on haastanut koulutusmaailmaa ihan uudella tavalla ja pakottanut järjestämään koulutusta etäopetuksena, hybridinä ja lähiopetuksena. Koulutuksen suunnittelussa on kuitenkin yleensä …
Keskeiseksi kilpailutekijäksi nousee erottautuminen kilpailijoista. Korkeakoulut, jotka ymmärtävät markkinoinnin strategisen arvon, osaavat erilaistaa palveluitaan sekä tuoda esille osaamistaan ja erottavia …