Instrumenttiopetus koronan keskellä
Minulla on kolme lauluoppilasta, joista kahta minun tulisi opettaa ryhmänä ja yhtä yksilönä. Jo varhaisessa vaiheessa koronan keskellä olen kuitenkin …
Minulla on kolme lauluoppilasta, joista kahta minun tulisi opettaa ryhmänä ja yhtä yksilönä. Jo varhaisessa vaiheessa koronan keskellä olen kuitenkin …
Minulla on aivan ihana 7 -vuotias trumpettioppilas. Hänen kanssaan olen oppinut paljon siitä, minkälainen ohjaustapa sopii parhaiten sen ikäisten oppijoiden …
Tavallinen opetuspäiväni sisältää kaksi oppilasta, toinen aamulla ja toinen illalla. Oppilaani ovat kumpikin aloittelijoita, mutta täysin eri ikäisiä. Tästä syystä …
Tässä jaksossa Emmi Harjuniemi Lapin yliopistosta kertoo, miten taidealojen opiskelijat rakentavat omaa ammatillista portfoliota tuoden esiin omia vahvuuksiaan ja osaamistaan …
Tässä podcast-jaksossa vieraana on Annika Mylläri, joka toimii musiikin koulutuspäällikkönä ja musiikkipedagogina Centria ammattikorkeakoulussa Kokkolassa. Kulttuuri- ja luovien alojen vaikeasta …
Tullakseen hyväksi jossain asiassa tulee harjoitella. Musiikin harjoitteluun liittyy monia näkökulmia harjoittelustrategioista -ja tekniikoista. Kerron tässä tekstissä, minkälaisia keinoja sain …
Musiikin alalla lähes kaikki törmäävät joskus ajatuksiin oman harjoittelun riittämättömyydestä. Usein vertailu kohdistuu treenikopissa vietettyihin tunteihin tai tekniikkaharjoittelun määrään suhteessa …
Perinteinen instrumenttiopetus Suomen musiikkioppilaitoksissa pohjautuu pitkälti oppilaan kotiharjoitteluun ja itseohjautuvuuteen. Soittotunteja on usein vain yksi viikossa, jolloin varsinaisen kehityksen pitäisi …
Onko harjoittelu edellytys soittamiselle ja kuinka harjoittelumotivaatiosta jaksaa pitää kiinni? Oma innostus on tärkein tekijä Moni aloittaa musiikin harrastamisen varhaisessa …
Tietojenkäsittelyn ohjelmistokehityksen opiskelu Haaga-Heliassa on käytännönläheistä ja antaa opiskelijalle hyvät työkalut siirtyä työelämään. Opiskelussa käytetään nykyaikaisia menetelmiä ja yleisesti käytettyjä …