Asiakkaat janoavat tunnelmallisia elämyksiä
Suomalaisessa yritysmaailmassa elämyksellisyys koetaan usein taakaksi; se on alaan kuulumatonta, hankalaa, resursseja kuluttavaa jne. Tämä ajattelu pitää saada käännetyksi, sillä …
Suomalaisessa yritysmaailmassa elämyksellisyys koetaan usein taakaksi; se on alaan kuulumatonta, hankalaa, resursseja kuluttavaa jne. Tämä ajattelu pitää saada käännetyksi, sillä …
Miksi ammatillisen opettajan osaamista pitäisi kehittää? Mitä asiasta ajattelevat ammatillisen koulutuksen johtajat? Tämän kirjoituksen lähteenä ovat kolmen eri ammattioppilaitoksen rehtori-toimitusjohtajan, …
Opiskelijoiden joukossa on aina niitä, jotka ovat poikkeuksellisen opin- ja kokeilunhaluisia. Esimerkiksi Alankomaissa heille on tarjolla honors-ohjelmia, joissa heidän intohimonsa …
Jos tapahtumasta haluataan menestyksekäs, on otettava haltuun asiakasajattelu. Miten se tapahtuu? Tästä kertoo podcastissaan Teemu Lehmusto, joka on Haaga-Helian liikunnan …
Joskus on hyvä pysähtyä venyttelemään mieltään. Mielen venyttelyssä kannattaa pysyä perusasioissa, niin ei varomattomuuksissa mieli vahingossa venähdä tai niksahda jopa …
Yliopettaja Johanna Vuori Haaga-Heliasta ja Jori Mäkkeli Culture Advisor ja Project Lead Futuricelta keskustelevat itseohjautuvista organisaatioista. Onko työskentely itseohjautuvassa organisaatiossa taivas ilman rajoja?
Z-sukupolveksi kutsutaan 1990-luvun puolivälin tai 2000-luvun ensimmäisen vuosikymmenen alussa syntynyttä sukupolvea. Zetoja on tutkittu huomattavasti vähemmän kuin edeltäjiään, X- ja Y-sukupolvea. Jotain heistä kuitenkin tiedetään.
Sukupolvitutkimuksissa korostuu kuluttajien tarpeiden ja toiveiden ennakoiminen. Digitaalisuuden, ja medioitumisen vuoksi nuoret sukupolvet eivät kuitenkaan enää taivu samalla tavalla sukupolviajatteluun. Yrityksille tämä on herätyksen paikka.
Työ muuttuu jatkuvasti ja sen tulee mukautua niin ympäröivän maailman muutoksiin kuin työntekijöiden vaatimuksiin. Myös johtamisen tulee muuttua ja päivittyä vastaamaan uusiin haasteisiin.
Suomalaisessa valmennusosaamisessa puhutaan usein urheilijakeskeisestä valmentamisesta. Se tarkoittaa, että urheilijanpolun eri vaiheissa tehtävät ratkaisut ja toimenpiteet pyritään tekemään urheilijan tarpeita kuunnellen. Urheilijakeskeinen valmennus vastaa myös elämyshakuisen Z-sukupolven vaatimuksiin.