Siirry sisältöön

Yhteiskirjoittamisen riemua ja tuskaa

Mikä voisi olla parempi uutinen osa-aikaiselle väitöskirjatutkijalle kuin ohjaajan pyyntö lähteä mukaan kirjoittamaan julkaisua, jonka kustantaja on kansainvälisesti nimekäs, jonka …

Onnistu reformin johtajana

Ammatillisen koulutuksen reformi on pakottanut myös oppilaitosten johtoa uudistumaan. Miten toisen asteen oppilaitosten johtoryhmiä voisi auttaa kehittämään johtamisvalmiuksiaan siten, että …

Vastuulliset teot näkyviin matkailijoille!

Yli puolet matkailijoista haluaisi tehdä vastuullisempia valintoja matkaillessaan, mutta heiltä puuttuu tietoa valintojen tekemiseen tai vaihtoehdot eivät ole tarpeeksi houkuttelevia. Eikö vastuullisia matkailuelämyksiä tosiaan ole tarjolla? Vai eivätkö matkailijat löydä niitä, koska niistä ei kerrota?

Esimiehestä valmentavaksi esimieheksi

Esimiestyön aktiivinen kehittäminen oppilaitoksissa on erittäin tärkeää. Ammatillisen reformin jälkeiset toimintaympäristön muutokset edellyttävät esimiehiltä asiakas- ja työntekijälähtöisyyttä tukevaa, coachingiin perustuvaa …

Perusteellinen asiakastutkimus on tapahtumasuunnittelun kivijalka

Haaga-Helian Luova toimisto Krean opiskelijat saivat arvokkaita tapahtumasuunnittelun oppeja yhdessä Alma Median, KPMG:n ja LähiTapiolan kanssa toteutetussa Future Forerunners -työelämätapahtumassa, joka huipentui Amos Rexissä huhtikuussa. Kävijäpalautteen mukaan hyvin suunniteltu ja toteutettu tapahtuma hyödytti ja viihdytti osallistujia.

Hyvällä asiakaskokemuksella voi saavuttaa kilpailuetua

Asiakaskokemuksen merkitys MaRa-alalla on tunnistettu, mutta sitä ei vielä systemaattisesti mitata. Haaga-Helian tutkimuksen mukaan hyvään asiakaskokemukseen liittyy asiakkaiden arvostaminen, yksilölliset asiakaskohtaamiset, laadukas palvelu sekä tunteiden ja muistijälkien tarjoaminen.

Etänä vai kasvokkain? Vertailussa kaksi tapaa tavata uusi asiakas

Kasvokkainen myyntitapaaminen tarjoaa hyvän ympäristön yhteisen ymmärryksen ja positiivisen tunnekokemuksen rakentamiselle. Etätapaamisessa tällainen tuntuma voi jäädä huteraksi. Toisaalta etämyynti on prosessina tehokkaampi, koska myyjän ja asiakkaan fyysinen etäisyys ohjaa tekemään siitä yksinkertaisen ja jäsennellyn kohtaamisen. Yritysten tuleekin tiedostaa eri tapaamismuotojen erot.