Yhteiskirjoittamisen riemua ja tuskaa
Mikä voisi olla parempi uutinen osa-aikaiselle väitöskirjatutkijalle kuin ohjaajan pyyntö lähteä mukaan kirjoittamaan julkaisua, jonka kustantaja on kansainvälisesti nimekäs, jonka …
Mikä voisi olla parempi uutinen osa-aikaiselle väitöskirjatutkijalle kuin ohjaajan pyyntö lähteä mukaan kirjoittamaan julkaisua, jonka kustantaja on kansainvälisesti nimekäs, jonka …
Ammatillisiin opettajaopintoihin (AmO) sisältyy moninaisia osaamisen kehittämisen ja jakamisen foorumeita. Pedagogista ymmärrystä ja osaamista rakennetaan sekä yksilöllisesti että yhteistoiminnassa useissa …
Ammatillisen koulutuksen reformi on pakottanut myös oppilaitosten johtoa uudistumaan. Miten toisen asteen oppilaitosten johtoryhmiä voisi auttaa kehittämään johtamisvalmiuksiaan siten, että …
Yli puolet matkailijoista haluaisi tehdä vastuullisempia valintoja matkaillessaan, mutta heiltä puuttuu tietoa valintojen tekemiseen tai vaihtoehdot eivät ole tarpeeksi houkuttelevia. Eikö vastuullisia matkailuelämyksiä tosiaan ole tarjolla? Vai eivätkö matkailijat löydä niitä, koska niistä ei kerrota?
Antoisinta kirjoittamisen ammattilaisen ja asiantuntijan yhteistyössä on se, että molemmat tuovat parhaan osaamisensa pöytään.
Yhden tavallisen työviikon aikana meidän työpöytiemme kautta ammattikorkeakoulun viestinnässä kulkee monipuolinen kokoelma erilaisia tekstilajeja. On esimerkiksi blogikirjoituksia, sisäisiä ja ulkoisia …
Esimiestyön aktiivinen kehittäminen oppilaitoksissa on erittäin tärkeää. Ammatillisen reformin jälkeiset toimintaympäristön muutokset edellyttävät esimiehiltä asiakas- ja työntekijälähtöisyyttä tukevaa, coachingiin perustuvaa …
Haaga-Helian Luova toimisto Krean opiskelijat saivat arvokkaita tapahtumasuunnittelun oppeja yhdessä Alma Median, KPMG:n ja LähiTapiolan kanssa toteutetussa Future Forerunners -työelämätapahtumassa, joka huipentui Amos Rexissä huhtikuussa. Kävijäpalautteen mukaan hyvin suunniteltu ja toteutettu tapahtuma hyödytti ja viihdytti osallistujia.
Asiakaskokemuksen merkitys MaRa-alalla on tunnistettu, mutta sitä ei vielä systemaattisesti mitata. Haaga-Helian tutkimuksen mukaan hyvään asiakaskokemukseen liittyy asiakkaiden arvostaminen, yksilölliset asiakaskohtaamiset, laadukas palvelu sekä tunteiden ja muistijälkien tarjoaminen.
Kasvokkainen myyntitapaaminen tarjoaa hyvän ympäristön yhteisen ymmärryksen ja positiivisen tunnekokemuksen rakentamiselle. Etätapaamisessa tällainen tuntuma voi jäädä huteraksi. Toisaalta etämyynti on prosessina tehokkaampi, koska myyjän ja asiakkaan fyysinen etäisyys ohjaa tekemään siitä yksinkertaisen ja jäsennellyn kohtaamisen. Yritysten tuleekin tiedostaa eri tapaamismuotojen erot.