Ovatko joustavat ja yksilölliset opintopolut vastaus tulevaisuuden osaamistarpeisiin?
Millainen työelämä on 2020-luvulla? Entä millaista asiantunijutta silloin tarvitaan? Näitä asioita on tärkeä miettiä, kun koulutusrakenteita uudistetaan.
Millainen työelämä on 2020-luvulla? Entä millaista asiantunijutta silloin tarvitaan? Näitä asioita on tärkeä miettiä, kun koulutusrakenteita uudistetaan.
Tutkimuksessa selvitetään metron vaikutuksia Tapiolan urheilupuiston kävijöiden liikkumiseen ja käyttäytymiseen. Tutkimus on osa Haaga-Helian Stadionista maailmanluokan elämyskeskukseksi -hanketta. Stadion-hankkeessa yleisötapahtumapaikoista ja stadioneista kehitetään maailmanluokan elämyskeskuksia. …
”Itseohjautuvuus ei tarkoita samaa kuin lupa touhuta vapaasti mitä haluaa”, toteaa Lauri Järvilehto blogissaan Mitä itseohjautuvuus oikeasti tarkoittaa? Monesti itseohjautuvuus …
Saattaa olla, että opiskelijoiden kanssa on viikkotolkulla tahkottu jotain menetelmää, toimintatapaa tai periaatetta. On puhuttu ja tehty. Parhaimmillaan on syntynyt …
Millaista sivistystä meidän tulisi tavoitella? Ajattelen sivistyksen olevan oppimisen avulla omaksuttua tietoa, henkistä kehittyneisyyttä ja avarakatseisuutta. Ojasen (2008) mukaan sivistys …
Leijonankita-tuotekehitysprojektin ja -kisan finaali käytiin 4. joulukuuta täpötäydessä Vierumäki Resortin Ballroomissa Jokainen kuudesta tiimistä pääsi pitchaamaan lopullisen tuoteideansa Vierumäki-yhtiöiden ja …
Millaisten ammattikorkeakoulujen rakenteiden tulisi olla, jotta yhä heterogeenisempää opiskelijajoukkua kyetään palvelemaan?
Jatkuva oppiminen on haaste ja mahdollisuus niin korkeakouluille, yrityksille kuin yksilöille. Miten yhteiskunnassa ja Haaga-Heliassa lähdetään edistämään ja tukemaan jatkuvaa oppimista?
Minua opettajankouluttajana ja ammattikorkeakoulun opettajana ihmisoikeuspäivä haastaa pohtimaan omaa toimintaani pedagogisessa yhteisössä, suhteissa opiskelijoiden, kollegojen ja työelämän kumppaneiden kanssa. Etenkin …
Ensimmäinen perusasia on, miten organisoimme opiskelijat ja opettajat erilaisten asioiden oppimiseksi. Toinen on, miten ohjaamme opettajien opiskelijoiden kanssa tekemää ohjaus- …