Johda hyvinvointia rakentamalla yhteinen identiteetti
Työn on jo pitkään tiedetty olevan tärkeä yksilön hyvinvoinnin lähde – siitäkin huolimatta, että julkinen keskustelu keskittyy vahvasti työn raadollisempiin …
Työn on jo pitkään tiedetty olevan tärkeä yksilön hyvinvoinnin lähde – siitäkin huolimatta, että julkinen keskustelu keskittyy vahvasti työn raadollisempiin …
”Mitä kuuluu?””Kauhea kiire.””Niin minullakin. No, mutta nähdään taas.” Tämä pieni keskustelu voitaisiin käydä minkä tahansa yrityksen tai organisaation hississä, käytävällä …
Tunnetko henkilön, joka on opinnoissaan saanut tukea jonkin vamman tai oppimisvaikeuden vuoksi? Entä tunnetko henkilön, joka on saanut työelämässä tukea …
Haaga-Helia on vahva yrittäjyyden, myynnin ja palvelun osaaja. Jälkimmäiseen kulminoituu yksi Haaga-Helian fokusalueista: elämykselliset palveluinnovaatiot. Palvelujen kehittäminen muun muassa hotelli-, …
Hybridityöntekijöiden määrä tulee mitä luultavimmin lisääntymään lähitulevaisuudessa. Mutta mitä hybridityö tarkoittaa? Entä millaista osaamista se vaatii käytännössä?
Työnantaja ja työntekijä ovat yhteisvastuussa työhyvinvoinnista. Mikäli tuntuu, että työ kuormittaa liikaa, tulee siitä puhua hetimmiten esimiehen kanssa ja etsiä …
Opetushenkilöstön välisen yhteistyön ja jaetun arvoperustan arvo korostuu erityistä tukea tarvitsevien opiskelijoiden kohtaamisessa ja vuorovaikutuksessa, koska tuki ja ohjaus on luonteeltaan kokonaisvaltaista ja usein myös pitkällä aikavälillä tapahtuvaa.
Käyttäytymisen muuttaminen ja pysyvään muutokseen sitoutuminen ei ole helppoa, eikä muutokseen ole löydettävissä yksiselitteisiä ratkaisuja, mutta käyttäytymistieteet ja erityisesti käyttäytymistä selittävät muutosteoriat ja -mallit tarjoavat siihen mahdollisuuden.
Tapaan työssäni paljon opiskelijoita, jotka ovat hukkumassa omiin vaatimuksiinsa. Harva heistä kuitenkaan edes mieltää vaativansa itseltään liikaa. Kun on riittävän kauan, yleensä lapsuudesta tai nuoruudesta saakka, tottunut asettamaan tavoitteensa niin korkealle kuin mahdollista, on vaikea ymmärtää siinä mitään väärää.
Viestintä on ennen kaikkea ihmisten kuuntelemista. Se on toiveiden ja huolien kuulemista ja näkemistä, pienten signaalien keräämistä ja henkilöstön tarpeisiin vastaamista.