Ajatusharjoituksia: osaamisansat ja opetustyö
Johtamistutkija Frank Barrett käyttää ilmaisua osaamisansa (competence trap). Hän kuvaa sillä tilannetta, jossa hyviksi todetut toimintatavat alkavat haitata kehittymistä. Jumitumme …
Johtamistutkija Frank Barrett käyttää ilmaisua osaamisansa (competence trap). Hän kuvaa sillä tilannetta, jossa hyviksi todetut toimintatavat alkavat haitata kehittymistä. Jumitumme …
Haaga-Helian eSignalsin Paras minä -sarjan podcast
Hyväkuntoiset ja monipuoliset liikuntapaikat houkuttelevat liikkumaan. Julkisten liikuntamahdollisuuksien monipuolistamiseen on mitä parhainta liikunnan edistämistä. Siksi onkin tärkeää miettiä, ketkä osallistuvat …
Vaihtoviikko antaa eväitä oman opetuksen kehittämiseen tai vaikkapa yhteistyöprojektin käynnistämiseen ulkomaisen oppilaitoksen kanssa. Viime syksynä opettajavaihdot toivat Porvoon liiketalouden opettajille …
Perustimme kokeilun tutkivan oppimisen, käänteisen pedagogiikan ja immersiivisyyden periaatteille ja aloimme kutsua toteutustapaa immersiiviseksi pedagogiikaksi sen kokemuksellisuuden ja uppoutumisen tunteen …
Tutkiva oppiminen, käänteinen pedagogiika ja valmentava ja ohjaava opettajuus ovat nousseet tärkeiksi käytännön toteutuksen toimintaperiaatteiksi. Käänteinen pedagogiikka korostaa opiskelijan omaa …
Vuosi 2020 on Haaga-Heliassa yrittäjyyden teemavuosi. Yksi yrittäjyyden asiantuntijoistamme on tutkija Tiina Brandt. Brandt on tutkinut muun muassa suomalaisten kasvuyrittäjien …
Tutkimusmatka-podcastissa esitellään Haaga-Helia ammattikorkeakoulun Elämys- ja hyvinvointitalouden yksikön tutkimus- ja kehityshankkeita. Keskustelemme asiantuntijoiden kanssa matkailun ja ruoan polttavimmista ilmiöistä. Sarjan …
Markkinoinnin lehtori ja kouluttaja Johanna Mäkeläinen, miksi jokaisen yrityksen tulisi rakentaa sisältöstrategia? ”Sisältöstrategia tarkoittaa sitä, että kaikki viestintä ja markkinointi …
Lähdimme kokeilemaan ammatillisiksi opettajiksi opiskelevien kanssa, miten oppimiseen uppoutumista voisi tuottaa pedagogisesti. Perusajatuksena oli se, että opiskelija ei missään vaiheessa …