Jos metsään haluat mennä nyt…
Olemme TOURIST*-hankkeen parissa miettineet kestäviä keinoja lisätä lähimatkailua kaikissa partnerimaissa. Metsät ovat aina olleet lähellä suomalaisen sielua ja sydäntä. Metsissä …
Olemme TOURIST*-hankkeen parissa miettineet kestäviä keinoja lisätä lähimatkailua kaikissa partnerimaissa. Metsät ovat aina olleet lähellä suomalaisen sielua ja sydäntä. Metsissä …
Yhä useampi työpaikka Suomessa on monimuotoinen. Monimuotoistuva työelämä edellyttää ja suorastaan vaatii myös monimuotoistuvaa johtamista. Monimuotoisuuden johtaminen (diversity management) on …
Kakkuohjeet viikkolehdessä; pukuvalikoimat kauppakeskuksen ikkunassa; hiirenkorvat, valkovuokot ja pistävänä lisääntyvä valo. Kaikki muistuttaa Siitä. Kevät on valmistumisen aikaa. DNA:mme on …
Valtion Liikuntaneuvosto on tekemässä selvitystä koronan vaikutuksista liikunta-alaan yleisesti, kuten alan koulutus- ja tutkimusorganisaatioihin, sekä liikunta-alan koulutus- ja tutkimusorganisaatioiden toimintaan …
Organisaation menestyksen tekevät ihmiset, ja tutkimusten mukaan työnsä merkitykselliseksi kokeva työntekijä sitoutuu, motivoituu, suoriutuu ja palautuu työstä työn merkitystä vielä …
Kuluvana koronakeväänä moni asiantuntijamme on lyönyt meidät ällikällä. Ensin he ovat kirjoittaneet varsin ansiokkaan blogitekstin, jossa he ovat pohtineet koronakriisin …
Haaga-Helian Haagan kampuksella järjestettiin maaliskuun alussa Resto-tietotaitokilpailu restonomiopiskelijoille. Kilpailun aikana kampuksella vieraili ympäri Suomea paikalle saapuneita amk-lehtoreita. LAB8 järjesti kollegoilleen …
Vuorovaikutusosaaminen on opettajan keskeistä ammattiosaamista. Tässä blogikirjoitusten sarjassa olen tarkastellut opettajan vuorovaikutusosaamista orientaation ja vuorovaikutukselle annettujen merkitysten kautta. Oppijan oikeus …
Oppijan oikeus – opettajan taito -hankkeessa selvitettiin toisen asteen opiskelijoiden kokemuksia tuesta ja heidän toiveitaan hyvinvoinnin vahvistamiseksi. Opiskelijat pitivät tärkeänä …
Oppijan oikeus – opettajan taito -hankkeessa on selvitetty, millaista vuorovaikutusta toisen asteen opiskelijat opettajalta odottavat. Aineistossa korostui selvästi opiskelijan toive …