(Ravintola)maailma muuttuu -podcast: Mikko Kääriä ja Teemu Kokko
Mikko Kääriän ja Teemu Kokon podcastissa keskustelu kulkee palveluiden akateemisesta kehittämisestä käytännön menestystarinoihin. Mikko Kääriä on tunnettu nimi hotelli- ja …
Mikko Kääriän ja Teemu Kokon podcastissa keskustelu kulkee palveluiden akateemisesta kehittämisestä käytännön menestystarinoihin. Mikko Kääriä on tunnettu nimi hotelli- ja …
Haaga-Helian lehtorit Leena Aitto-Oja ja Pia Kiviaho-Kallio keskustelevat myyntityöstä ja siinä vaadittavista esiintymistaidoista sekä taidosta lukea ostajan kehonkieltä.
Myyjien ja asiakkaiden kokemuksia vertailevissa tutkimuksissa olemme havainneet, että myyjillä on taipumus sokeutua omalle tekemiselleen. Vaikka myyjä tietäisi teoriassa hyvät toimintatavat, käytännössä näin ei asiakkaiden mielestä useinkaan ole. Siksi jokainen myyjä tarvitsee palautetta ja itsereflektiota osaamisen jatkuvaan kehittämiseen.
Monenlaiset äänet ja tyylit ovat organisaatiossa rikkaus. Ne osoittavat, että organisaatio arvostaa yksilöllisyyttä ja sallii asiantuntijoidensa tuoda oman äänensä esiin. Heitä ei pakoteta robottimaisesti toistamaan organisaation viestejä yhdellä ja samalla äänensävyllä.
Kun kerroin meneväni työmatkalle Thaimaahan, ystävät ja kollegat virnuilivat. Kun täsmensin meneväni Pattayalle, kukaan ei ottanut asiaa enää edes tosissaan. …
Ammattikorkeakoulussamme tehdään jatkuvasti paljon mielenkiintoisia asioita, joista on helppo löytää materiaalia kirjoittamiseen. Vaikka kerrottavaa on paljon, ei kuitenkaan välttämättä aina ole hyödyllistä kirjoittaa vain kirjoittamisen vuoksi.
Yhteinen kieli on keskeinen kehittämisväline yhteistyössä. Oppilaitoksilla ja työelämällä on oma paikallinen kielensä, joka koskee esimerkiksi ammattitaidon ja työalan sanastoa …
Tiedämme hyvin, että yhteiskunnan muuttuessa myös työn luonne muuttuu ja töitä pitää organisoida uudelleen. Muutos asettaa jatkuvasti haasteita yksilön kehittymiselle. …
Toisin kuin tieteellisessä tekstissä, blogitekstissä kirjoittajan persoona saa näkyä. Tekstilaji sallii sen, melkeinpä edellyttää sitä, vaikka tieteellisen tekstin lailla kirjoittaja …
Yhteiseen ymmärrykseen perustuva näkemys asiakkaan tarpeista on pohja myytävän ratkaisun rakentamiselle tai räätälöimiselle yhdessä asiakkaan kanssa. Parhaimmillaan tässä yhteistyössä syntyy sellaista uutta, jota kumpikaan osapuoli ei osannut ennen tapaamista edes odottaa.