Onnistu reformin johtajana
Ammatillisen koulutuksen reformi on pakottanut myös oppilaitosten johtoa uudistumaan. Miten toisen asteen oppilaitosten johtoryhmiä voisi auttaa kehittämään johtamisvalmiuksiaan siten, että …
Ammatillisen koulutuksen reformi on pakottanut myös oppilaitosten johtoa uudistumaan. Miten toisen asteen oppilaitosten johtoryhmiä voisi auttaa kehittämään johtamisvalmiuksiaan siten, että …
Yli puolet matkailijoista haluaisi tehdä vastuullisempia valintoja matkaillessaan, mutta heiltä puuttuu tietoa valintojen tekemiseen tai vaihtoehdot eivät ole tarpeeksi houkuttelevia. Eikö vastuullisia matkailuelämyksiä tosiaan ole tarjolla? Vai eivätkö matkailijat löydä niitä, koska niistä ei kerrota?
Antoisinta kirjoittamisen ammattilaisen ja asiantuntijan yhteistyössä on se, että molemmat tuovat parhaan osaamisensa pöytään.
Yhden tavallisen työviikon aikana meidän työpöytiemme kautta ammattikorkeakoulun viestinnässä kulkee monipuolinen kokoelma erilaisia tekstilajeja. On esimerkiksi blogikirjoituksia, sisäisiä ja ulkoisia …
Esimiestyön aktiivinen kehittäminen oppilaitoksissa on erittäin tärkeää. Ammatillisen reformin jälkeiset toimintaympäristön muutokset edellyttävät esimiehiltä asiakas- ja työntekijälähtöisyyttä tukevaa, coachingiin perustuvaa …
Haaga-Helian Luova toimisto Krean opiskelijat saivat arvokkaita tapahtumasuunnittelun oppeja yhdessä Alma Median, KPMG:n ja LähiTapiolan kanssa toteutetussa Future Forerunners -työelämätapahtumassa, joka huipentui Amos Rexissä huhtikuussa. Kävijäpalautteen mukaan hyvin suunniteltu ja toteutettu tapahtuma hyödytti ja viihdytti osallistujia.
Asiakaskokemuksen merkitys MaRa-alalla on tunnistettu, mutta sitä ei vielä systemaattisesti mitata. Haaga-Helian tutkimuksen mukaan hyvään asiakaskokemukseen liittyy asiakkaiden arvostaminen, yksilölliset asiakaskohtaamiset, laadukas palvelu sekä tunteiden ja muistijälkien tarjoaminen.
Kasvokkainen myyntitapaaminen tarjoaa hyvän ympäristön yhteisen ymmärryksen ja positiivisen tunnekokemuksen rakentamiselle. Etätapaamisessa tällainen tuntuma voi jäädä huteraksi. Toisaalta etämyynti on prosessina tehokkaampi, koska myyjän ja asiakkaan fyysinen etäisyys ohjaa tekemään siitä yksinkertaisen ja jäsennellyn kohtaamisen. Yritysten tuleekin tiedostaa eri tapaamismuotojen erot.
Olemme tekstityöläisinä päivittäin tekemisissä useiden erilaisten kirjoittajien, erilaisten tekstien ja erilaisten tyylien kanssa. Jos työmme tekstien parissa pitäisi tiivistää yhteen sanaan, sanoisimme sitä tasapainoiluksi.
Henkilöbrändäys-sana on monelle punainen vaate. Näin voisi päätellä yleisön reaktioista, kun vastikään pidetyssä asiantuntijaviestinnän tapahtumassa otettiin henkilöbrändäys esille. Mutta mistä johtuu, että henkilöbrändi aiheuttaa niin ristiriitaisia tunteita? Entä miten sanan mainetta voisi parantaa? Vai onko sille edes tarvetta?