Jatkuva oppiminen vaatii sinnikkyyttä
Työelämässä oppiminen vaatii meiltä paljon. Se edellyttää jatkuvaa vuorovaikutusta, kehittävää otetta, halua kokeilla uutta, rauhoittumista itsereflektion ääreen sekä tarveperustaista kouluttautumista. …
Työelämässä oppiminen vaatii meiltä paljon. Se edellyttää jatkuvaa vuorovaikutusta, kehittävää otetta, halua kokeilla uutta, rauhoittumista itsereflektion ääreen sekä tarveperustaista kouluttautumista. …
On arvioitu, että Suomessa lähes puoli miljoonaa ihmistä tarvitsee uudelleen- tai täydennyskoulutusta lähivuosina. Haasteena on erityisesti se, kuinka koulutukseen hakeutuisivat sitä …
Tulevaisuus kiinnostaa meitä kaikkia, mutta millä keinoin tulevaisuuteen voisi vaikuttaa? Voisiko jatkuva oppiminen olla yksi keino? Käsite jatkuva oppiminen on …
Oppimisen merkitys työelämässä on kasvanut valtavasti viimeisinä vuosikymmeninä. Organisaatioiden toimintaympäristö ja asiakaskäyttäytyminen muuttuvat nopeasti, kilpailu kovenee ja uutta teknologiaa kehitetään. …
Työelämän muutokset asettavat oppimiskykymme entistä suurempaan arvoon. Kerran opittu asia ei päde kovinkaan kauan työelämän vaatimuksissa. Uutta osaamista on hankittava …
Elinikäisestä oppimisesta on puhuttu jo lähes kuusikymmentä vuotta, mutta alkuaikojen kansansivistyksellisistä lähtökohdista ollaan siirrytty yhä vahvemmin taloudelliseen näkökulmaan: Miten varmistetaan …
Korkeakoulutuksen kentällä kaikki puhuvat jatkuvasta oppimisesta. Korkeakouluvision tiekartan mukaan vuonna 2030 vähintään 50 % nuorista aikuisista suorittaa korkeakoulututkinnon, ja ”jatkuva …
Jatkuvan oppimisen riemusanoma on jo hienosti levinnyt oppilaitoksista yritysjohdon juhlapuheisiin. Työikäisiä kannustetaan varautumaan tulevaisuutta varten ja päivittämään osaamistaan. Teknologian mahdollisuudet …
Vuosina 2003–2007 toteutettiin urheilujohtamisen alan ensimmäinen eurooppalainen opetussuunnitelmaprojekti AEHESIS (Aligning a European Higher Education Structure in Sport Science). Projektin tuotosten …
Vastuu osaamisen kehittämisestä on sekä organisaatiolla että yksilöllä. Oppimista tukeva organisaatiokulttuuri mahdollistaa yhteisöllisen oppimisen ja osaamisen jakamisen. Oppimista tapahtuu usein …