Siirry sisältöön
Podcastit
Markkinointiporinat-podcast: Asiakasymmärryksen tärkeys

Kirjoittajat:

Riitta Räisänen

lehtori
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu

Maria Vickholm

lehtori
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu

Julkaistu : 14.03.2024

Markkinointiporinat-podcastissa käsitellään monipuolisesti markkinointiin liittyviä aiheita ja niitä mietitään ajankohtaisista näkökulmista.

Tässä jaksossa pohditaan asiakasymmärrystä ja sen tärkeyttä markkinoinnissa. Haaga-Helian asiantuntijat, markkinointiviestinnän lehtori Maria Vickholm ja myynnin lehtori Riitta Räisänen, keskustelevat siitä, mitä asiakasymmärrys on, miten asiakastieto ja sen kerääminen liittyy asiaan ja miten ja mistä asiakastietoa kerätään. Keskustelussa pohditaan lisäksi ostokäyttäytymistä ja siihen liittyviä tekijöitä ja asiakkaiden tarpeita ostokäyttäytymisen taustalla.

Kuuntele myös Markkinointiporinat-podcastsarjan jaksot Mitä markkinointi on? ja Markkinoinnin kilpailukeinot.

Podcastin tekstivastine

Lähteet

Kotler, P., Armstrong, G., & Parment, A. 2020. Principles of marketing (Scandinavian edition. Third edition.). Pearson Education Limited.

Bergström, S. & Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. 19. uudistettu painos. Edita. Helsinki.

Kuva: Shutterstock