Markkinointiporinat-podcastissa käsitellään monipuolisesti markkinointiin liittyviä aiheita ja niitä mietitään ajankohtaisista näkökulmista.
Tässä jaksossa pohditaan asiakasymmärrystä ja sen tärkeyttä markkinoinnissa. Haaga-Helian asiantuntijat, markkinointiviestinnän lehtori Maria Vickholm ja myynnin lehtori Riitta Räisänen, keskustelevat siitä, mitä asiakasymmärrys on, miten asiakastieto ja sen kerääminen liittyy asiaan ja miten ja mistä asiakastietoa kerätään. Keskustelussa pohditaan lisäksi ostokäyttäytymistä ja siihen liittyviä tekijöitä ja asiakkaiden tarpeita ostokäyttäytymisen taustalla.
Lähteet
Kotler, P., Armstrong, G., & Parment, A. 2020. Principles of marketing (Scandinavian edition. Third edition.). Pearson Education Limited.
Bergström, S. & Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. 19. uudistettu painos. Edita. Helsinki.
Kuva: Shutterstock