Urheilu on toimiala, joka menee tunteisiin. Koska urheiluorganisaatioilla on kyky liikuttaa ihmisiä (monellakin tasolla), on niillä ainutlaatuinen mahdollisuus rakentaa vahvaa mielikuvaa, brändiä, itsestään ja omasta toiminnastaan. Harkitusti rakennettu brändi auttaa urheiluseuroja paitsi kumppanuuksien rakentamisessa, myös yleisön sekä ennen kaikkea uusien osallistujien tavoittamisessa ja sitouttamisessa.
Tässä podcastissa Haaga-Helian laskentatoimen lehtori Heli Kortesalmi ja Askel Sportsin Julius Jousi keskustelevat brändeistä etenkin seuran talouden kannalta.
Podcast on toteutettu osana OKM:n liikunnan kehityshankkeisiin suunnatulla erityisavustuksella rahoitettua hanketta Taloushallinnon taitajaksi – Tehokkuutta ja laatua urheiluseurojen taloushallintoon osaamista kehittämällä. Hankkeen tavoitteena on tukea yleishyödyllisten yhdistysten toimintaa tarjoamalla kaikille avoimia, maksuttomia taloushallintoon liittyviä oppimateriaaleja.
Podcastin tekstivastine tulossa
Kuva: Shutterstock