Siirry sisältöön

Vain oikeanlainen tarjouskanta toimii

Kävimme läpi yrityksen tarjouskantaa johtoryhmän kokouksessa. Se vaikutti erinomaiselta, koska jätettyjen tarjousten arvo oli lähes kaksi miljoonaa euroa. Kysymykseni ”Onko …

Pahoja bisneskysymyksiä

Vararehtorimme Jouni Ahonen esitteli minulle vuosia sitten runsaat 60 kysymystä, joiden kautta silloista Haaga-Helian johtoryhmää oli sparrattu ja pyydetty pohtimaan, …

Palveluliiketoiminnan ohjaamisen haasteita

Ammattipedagogiikka alkoi muuttua sosiaali- ja terveysalalla 1990-luvun alkupuolella siten, että opiskelijoille annettiin enemmän vastuuta oppimisestaan. Opettajista tuli moniroolisia oppimiseen saattajia …

Hitaan lähialuematkailun puolesta

Kotimaan vapaa-ajan matkailun huomaamaton historia perustuu sukulaisvierailuihin. Iät ajat on lähdetty naapurikylään, -kuntaan, järven, virran, vaaran ja rajan yli sukuloimaan. …

Arkista palvelupuhetta

Työkaverini kävi katsastamassa auton. Hän kertoi: ”Kyllä oli onnistunut käynti. Katsastus alkoi ajalleen, ja katsastusmies oli ystävällinen. Sillä aikaa, kun …

Rakkaudesta kivijalkakauppaan

Kivijalkakaupat ovat jo pitkään yrittäneet pärjätä ostoskeskusten, -markettien ja verkkokaupan keskellä. Keskukset ja marketit houkuttavat konsepti- ja tuoterunsaudellaan. Verkkokauppoja syntyy …